Veelgestelde vragen

PC Uitvaart houdt de ontwikkelingen rondom het Coronavirus nauwlettend in de gaten en volgt de instructies en maatregelen van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu).  Wij hebben dan ook maatregelen getroffen om de verspreiding van het virus in deze moeilijke tijd zoveel mogelijk te beperken. De gezondheid en veiligheid van nabestaanden, belangstellenden en werknemers staan daarbij voorop.

Wij doen er uiteraard alles aan om, binnen de huidige mogelijkheden, een goed afscheid te regelen. Hieronder vindt u meer informatie en de antwoorden op de meest gestelde vragen.

 

0. Alles rondom het Coronavirus

Hoeveel personen mogen op de uitvaart aanwezig zijn?
Ik moet zelf hoesten en niezen, mag ik dan een uitvaart bezoeken?
Komen jullie uitvaartbegeleiders nog bij mij thuis om de uitvaart te bespreken?
Mag ik meerijden met de staatsiewagen?
Mijn overleden dierbare is (vermoedelijk) besmet met het Coronavirus. Wat moet ik doen?
Repatriëring en Coronavirus, hoe werkt dit?
Welke maatregelen neemt PC Uitvaart in de uitvaartcentra?

1. Uitvaartbegeleiding

Hoe meld ik een overlijden?
Hoeveel kost mijn uitvaart?
Ik wil geen koffie en cake. Zijn er ook andere consumpties mogelijk?
Ik wil graag die ene uitvaartbegeleider, kan dat?
Ik wil mijn plechtigheid niet in een aula maar in een theater of strandpaviljoen laten plaatsvinden, kan dat?
Kan ik nu al wensen voor mijn uitvaart aan u doorgeven?
Waar vindt mijn uitvaart plaats?

2. Rondom de uitvaart

Hoe kan ik muziek aanleveren?
Hoe lang na het overlijden vindt de uitvaart plaats?
Kan ik een digitale factuur of een kopie ontvangen?
Kan ik nu al wensen voor mijn uitvaart aan u doorgeven?
Kan ik ook gecremeerd worden zonder kist?
Knippen jullie de kleding door om de overledene te kleden?
Verpakken jullie het lichaam van de overledene in een zak?
Wanneer ontvang ik de uitvaartnota?
Wat is een A+B-verklaring en waar dient die voor?

3. AfscheidSparen

Hoe open ik een PC AfscheidSparen rekening?
Hoe spaar ik op mijn PC AfscheidSparen rekening?
Kan ik het bedrag op mijn PC AfscheidSparen rekening tussentijds opnemen?
Moet ik bijstorten?
Valt AfscheidSparen onder het depositogarantiestelsel?
Vanaf welk bedrag kan ik een PC AfscheidSparen rekening openen?
Wat gebeurt er met het restant op mijn PC AfscheidSparen rekening na de uitvaart?
Wat wordt bedoeld met automatisch betere voorwaarden?
Wat wordt bedoeld met een en/of rekening?

4. Verzekeringen

Ben ik voldoende verzekerd voor mijn uitvaart?
Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Hoe lang moet ik (nog) premie betalen?
Ik ben mijn polis kwijt. Kan ik een kopie ontvangen?
Ik ben verzekerd bij PC Uitvaart. Kan ik de uitvaart ook door een andere uitvaartverzorger laten uitvoeren?
Ik heb een vraag over mijn premie-overzicht. Aan wie kan ik die stellen?
Ik heb verzekeringspolissen gevonden na de uitvaart, kan ik die nog inleveren?
Kan ik met elke uitvaartverzekering bij PC Uitvaart terecht?
Kan ik mij bijverzekeren?
Kunt u voor mij nagaan of er ergens nog een polis loopt?
Moet ik de waarde van de verzekering opgeven aan de belastingdienst?
Waarom krijg ik post van Ardanta, terwijl ik mijn verzekering bij PC Uitvaart heb afgesloten?
Wat is het verzekerde bedrag van mijn polis?
Wat moeten de nabestaanden doen bij het overlijden van de verzekerde?
Zijn mijn kinderen gratis meeverzekerd?

5. UitvaartCompact

Als ik een uitvaart voor mezelf regel in de toekomst, hoe weten jullie dan wanneer ik ben overleden?
Hoe kan het dat de UitvaartCompact pakketten voor zulke lage bedragen gerealiseerd kunnen worden?
Hoe weet ik welk uitvaartpakket bij mij past?
Ik kan niet zelf online een uitvaart regelen. Kan ik toch gebruik maken van PC UitvaartCompact?
Ik wil iets wijzigen in mijn UitvaartCompact-uitvaart voor in de toekomst. Hoe geef ik dit door?
Ik woon niet in het werkgebied. Kan ik toch gebruik maken van PC UitvaartCompact?
Is de opbaring in een kist of op een bed?
Is het mogelijk om zelf een begraafplaats te kiezen?
Kunnen wij nog even nazitten na de uitvaart?
Mag ik bij de feitelijke crematie of teraardebestelling zijn?
Mag ik zelf consumpties meebrengen?
Voor wie is UitvaartCompact geschikt?
Wie kan ik aanwijzen als contactpersoon?

7. Webshop

Het sieraad/sierurn komt niet overeen met de afbeelding. Waar kan dat aan liggen?
Hoe vindt de betaling plaats?
Hoe weet ik wanneer de bestelling klaar is?
Hoeveel as heb ik nodig voor een sieraad?
Is de as die ik in een sieraad/sierurn laat verwerken daadwerkelijk van mijn dierbare?
Kan ik mijn bestelling nog retour sturen?
Kan ik ook iemand anders mijn bestelling laten ophalen?
Kan mijn product ook thuisbezorgd worden?
Kunnen jullie het sieraad/sierurn voor mij vullen?
Waar kan ik een klacht indienen?
Waar wordt mijn bestelling bezorgd?
Wat als een urn kapot gaat?

Samen maken we het bespreekbaar

Een uitvaart naar wens, waar u maar wilt